Naturligt vacker, varför inte?

Satt och kollade igenom lite gamla bilder på mig nyss och kom och tänka på en sak.
För ungefär 1 år sedan så gick jag aldrig utan smink till skolan eller vart jag än skulle. Kände mej ful och äcklig utan smink och det var liksom pinsamt att visa sig utan maskara och foundation. Jag tog kort på mig själv varje dag och hade en mapp med bara bilder på mig, ungefär sådär 300-400. Från samma dag kunde jag ha 20 bilder på mig själv, från samma dag!! Nu när jag tänker på det så skrattar jag bara :s Hur orkar man stå och fixa sig i över 1 timma, smink & hår, för att gå till skolan? Gå till skolan där alla känner en, där alla ser en varje dag.
Jag vet inte hur länge sedan det var jag hade foundation i skolan. Sen vet jag heller inte hur länge sedan det var jag hade foundation i hela ansiktet, och då räknar jag med helgerna också.
Fattar inte varför man inte ska kunna visa sitt riktiga jag, utan massa smink, som dess värre gör att det ploppar upp 100 finnar under dagen. Många av mina vänner använder inte foundation i skolan osv, som jag. Men sen har jag de vänner som inte ens skulle kunna visa sig utan smink i skolan. De som till och med tycker det är skämmigt att visa sig för sina bästa kompisar utan smink. Det är tråkigt för jag vet att de är fina utan smink, för jag har sätt de. Jag vet!

här är man naturligt vacker! haha, vi kan väl ta bort vacker då.. oförberedd!
Här babblades det på ja. Men jag satt bara och tänkte på det och jag fattar bara inte hur man orkar sminka sig så mycket varje dag, tänk va billig jag blir i längden. Jag använder endast maskara kanske 1/2 gång i veckan. Toppen!
Kör på utan smink för fan, det är snart sommar! :)



va? va sa du!? nej, jag har aldrig varit fjortis.
hahahah!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Shit det kortet till vänster ser inte ens ut som dig :)

2009-05-16 @ 11:22:44
Postat av: Sv: Emelie

haha jo det gör det ju :)

2009-05-17 @ 16:51:14
URL: http://mikaelasinipuro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback