Våra dagar i stugan

Jag tänkte slänga ihop ett snabbt och enkelt inlägg om våra dagar i Elin's sommarstuga. Men korta ord så beskriver jag våra dagar som underbara. Jag hade skitkul och det är verkligen något jag kommer komma ihåg. Också något som jag mer än gärna gör om.

Vi åkte dit på Söndagen. Pappa&mamma körde mej till Edet där vi skulle handla mat. Mamma sprang även in och köpte en kyckligrulle till mej eftersom jag bara hade ätit frukost. På Boström handlade vi mat för över 1200kr. Lite väl mycket tycker jag men det var värt det ändå :)
Efter vi handlat så åkte vi direkt ut till stugan. Elin's mamma hjälpte oss att packa upp all mat. Vi satt och snackade en stund i köket och sen tog vi oss en promenad ner till havet. Det var riktigt fint där nere och jag fick en del fina kort på solnedgången.
Väl i stugan så dippade vi massa grönsaker och spelade ett otroligt roligt spel. Vi skrattade som aldrig förr. Det blev även en film som vi såg på kvällen/natten.
Mitt i filmen blev vi skrämda utav Elin's pojkvän och hans kompis. Jag orkar inte gå in på detaljer om hur det gick till. Men jag kan säga att det gick så långt att jag stört lipade och Elin's pappa var påväg ut till stugan. Förstår ni då?








måndagen vaknade vi upp med fint väder och riktigt hett. Vi åt en riktigt god frukost utomhus och tog det lugnt ett tag. Sen la vi oss och solade på altanen ett bra tag. Sen spelade vi boule, fikade, tog oss en liten promenad, plockade blåbär osv. Jag blev sjukt trött av all värme så jag tog mej en dusch och la mej och kollade på en film. Sen gjorde vi tacos och åt det utomhus. När de andra gick och fiskade krabbor så gjorde jag och Vickan en tårta som var till Eve's ära som hade fyllt år. Även idag spelade vi det hysteriskt roliga spelet. Sen när Eve kom så åt vi tårta och även lite kladdkaka som hon hade bakat och tagit med. Sen tog vi det bara lugnt, åt godis och kollde på film.









tisdagen ställde jag klockan för att inte sova bort hela dagen. Gick upp och gjorde toasters som vi åt ute i solen. Vi solade en liten stund på altanen och sedan packade vi väskorna för att gå ner till standen. Tog med oss vatten, saft, bullar och kladdkaka som vi åt där nere. Solade ett bra tag där nere och vissa badade även.
När vi var påväg hem sen, jag Lina Casandra och Vickan, så blev vi jagade av en get upp för en skit brant backe! Haha, vi blev så rädda så vi ställde oss på en "sandlåda" tills ägaren kom. Fjantar!? Hahaha.
När vi kom tillbaka så solade vi altanen en stund till. Även idag blev jag sjukt trött så jag gick in och duschade och satte mej sen i skuggan ute. Sen grillade vi korv och tog det lugnt. Sen spelade vi kubb, satte ute, grillade kyckling och hade det mysigt. Senare på kvällen satte vi oss alla ute med var sitt täcke och drack varm oboy/kaffe och snackade skit som tjejer gör. När vi kom in sen så spelade vi spel, fast inte samma som dagarna innan, och det hände en hel del roliga grejer xd Haha. Roligt hade vi iallafall. Det slutade med att jag, Vickan och Eve satt och sjöng för fulla halsar och sen hamnade vi alla på soffan framför en film.








onsdagen så åkte vi ju som sagt hem. Fast vi hann äta frukost ute, sola, ta det lugnt i skuggan, grilla hamburgare, städa och sånt :) Fick inga bilder från onsdagen så blir inga...

Tack för ett par underbara dagar tjejer, ni är guldvärda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback