Anorexia nervosa









Bilderna är tagna från google, alltså inga privatbilder!


Vilken medkänsla man får av bilderna. Kan ni förstå att det finns människor över hela världen som tycker det är snyggt och attraktivt att se ut på detta viset. Detta är en livshotande sjukdom, något som kan ta flera år att bli frisk från! Att man kan ta med människor med denna allvarliga sjukdom i en modevisning är helt sjukt enligt mig.
Har läst lite på internet, eftersom jag har som uppgift att göra en uppsats om just anorexia nervosa, och det är verkligen en allvarlig sjukdom. Jag har aldrig tänkt på denna sjukdomen på det sättet. Har aldrig känt någon med anorexi eller haft någon i min närhet med det heller. Vissa kan inte ta sig ifrån sjukdom. Hur mycket de än kämpar så har de skapat något slags anti mot mat. När man hör vissa säga "gud vad tjock jag är", när personen verkligen inte är det, så tänker man oftast "hur kan hon tycka det? eller vill hon bara ha uppmärksamhet?". Självklart har inte denna tanken bara att göra med anorexi, men det är en stor del av det. Anorexia nervosa drabbar oftast unga kvinnor, men även pojkar!
Jag tycker sjukt synd om de som inte kan ta sig ifrån denna sjukdomen, hur mycket de än kämpar så kan de inte. De svälter alltså ihjäl.. Vissa tar tom självmord för att de inte orkar med det längre. Känns hemkst att det inte finns någon bra sjukvård för denna sjukdomen. Visst finns det, men ingen direkt så. Läste på aftonbladet att vissa sätts in på psyket pga tvångsvård, men de får ingen bra vård där heller!
Det är hemskt alltså. Fyy...

Läst på internet, har egentligen ingen erfarenhet av denna sjukdomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback