Vänner eller ej?

Åter igen till det här med vänner. Seriöst!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Hur är en vän? Hur skulle du besrkiva en vän? Jag skulle säga ; omtänksam, snäll, pålitlig och såna saker som de flesta alltid säger när man ska beskriva en bra vän. Är någon av oss detta? Knappast. Vissa är värre en andra, helt klart, men alla har sina brister. Vänner som sviker gång på gång på gång, man tröttnar. Efter ett tag orkar man inte med det längre och man slutar bry sig om personen. Hur mycket en vän än betyder, så kan den inte behandla en på vilket sätt som helst. Alla har känslor. Tror inte alla tänker så långt alltid. Tom små ord kan såra något otroligt. Även om man inte visar det så känns det. Jag tex, som är väldigt känslig, blir ofta besviken och sårad av små saker. Förstår inte hur människor tänker ibland. Om man skulle behandla de personerna som behandlar en så så kanske de skulle förstå? Men då hade man ju vart lika dåligt vän som de. Hoppas verkligen några av mina kompisar tar åt sig! För egentligen förtjänar de inte ens hälften av de vänner som de har.
Vänner man haft över 10 år, bara skiter i en helt plötsligt? Hur ska man reagera liksom? Jag tar det hårt, det gör jag verkligen. För jag kan inte se den personer ute ur mitt liv. Och det är snart det den kommer att vara. Eller ska jag säga dom?
De är så perfekta, de gör aldrig några fel, de har alltid rätt om allt och alla.
Säger bara, ni har aldrig tänkt om och funderat på hur ni beter er mot oss? Vi som är såkallade era vänner? Ni börjar ta de nya vännerna framför de som alltid funnits där för er, de som alltid ställt upp. Men om det är så ni vill ha det så kan jag inget göra. Men tänk efter en sista gång, för detta är sista chansen att ha kvar oss. Iallafall mej. Och det kan jag sätta mitt ord på. Så jag hoppas ni gör rätt val. För tro inte ni kan komma tillbaka sen. Aldrig. Aldrig.

För de som alltid finns där, ni är det bästa jag har och vill aldrig vilja förlora er. Ni vet vilka ni är så ta åt er! Ni är mitt allt, jag älskar er över allt annat på jorden ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jeapp jag tar åt mig :D Hahaha älskar dig med Pinglan och jag finns ALLTID, ALLTID för dig <3<3<3

2008-12-05 @ 21:53:46
Postat av: Sini

Haha du är en av de som inte ska ta åt sej emelie och det vet du :) finns alltid för dig också. Love you !

2008-12-05 @ 23:26:41
URL: http://mikaelasinipuro.blogg.se/
Postat av: Julia

bby :)

Håller med dig helt med de du skriver .

finns alltid för dig ! :D

ÄLSKAR DIG bästa vän !! <3333333333333

2008-12-06 @ 14:55:36
Postat av: Sini

Tror det är många som håller med :)

Finns alltid för dig med älskling!

Älskar dig Julia <3<3<3

2008-12-06 @ 16:20:36
URL: http://mikaelasinipuro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback