En riktig vän? Vem då?

Vad är en riktig vän egentligen? Vem är en riktig vän egentligen? Det sägs ju att en riktig vän är den som finns där när du behöver prata, den som bryr sig om dig och den som aldrig skulle lämna dig. Det är inte en riktig vän i dagens samhälle kan jag ju lova. Enligt många är en riktig vän den som man kännt längst och de man umgås med på fritiden.
En vän kan svika dig om och om igen, en vän kan snacka skit bakom ryggen på dig, en vän kan skita i dig och sen komma tillbaka lika fort igen. Fyfan för vänner ibland alltså!
Nu sitter jag inte här och säger att jag aldrig gjort något av det där. För det har alla någon gång. Men aldrig så många gånger mina vänner gjort så mot mig, ärligt talat. Vissa av mina vänner förstår jag mig helt enkelt inte på. Så fort något händer, man mår dåligt och är ledsen, så ska ni veta vad det är. Ni låtsas att ni bryr er om en men när ni fått reda på vad det handlar om så skiter ni bara i det sen. Vafan ska man med såna till egentligen?
Jag älskar mina vänner högst på jorden och skulle aldrig lämna dom. Men vissa av er borde tänka er riktigt jävla noga för. För som ni beter er nu, jag orkar inte längre snart? Visa att du är en riktig vän istället för att hoppa fram och tillbaka.
Syftar inte på alla och inte på någon speciell. Men det är ju så vänner är nu för tiden, eller hur? Tror nog inte bara det är jag som tycker det.

Blir bara så jävla trött ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback